Shopkins

Siden den første sæson af de søde og sjove Shopkins udkom i 2014, har de taget verdens børn med storm. Over det meste af kloden bliver de små figurer nu byttet, beundret og leget med, og nye sæsoner imødeses med spænding. Hver sæson består af en række små figurer med hver deres navn, personlighed og udtryk. Figurerne forestiller forskellige varer, man kan tænke sig at finde hos købmanden, i tøjbutikken eller andre forretninger, og der findes masser af tilbehør i form af indkøbsposer, butikker m.v.

 

Shopkins henvender sig til børn fra omkring 5 år.

Læs mere om Shopkins

Viser 0 resultater
Viser 0 resultater

Om Shopkins

Lege, samle og bytte

Der findes i hundredevis af forskellige Shopkins, så der er masser af figurer at samle på. De søde Shopkins kan lege med hinanden, eller du kan bytte dem med dine venner. Nogle af figurerne er mere almindelige end andre. Måske er du heldig at få en af de meget sjældne glimmerfigurer? På Shopkins’ hjemmeside kan du få et overblik over alle de mange figurer, og se, hvilke du mangler i din samling.

Fra cupcakes til stiletter

Shopkin-figurerne spænder over utroligt mange temaer, men alle er de relateret til indkøb og shopping. Den første sæson bestod bl.a. af frugt, grøntsager, bagværk og slik. I anden sæson kom der køkkenmaskiner, sko og rengøringsprodukter til. Sådan er sortimentet blevet udvidet sæson for sæson, så der nu findes Shopkins i snart sagt enhver varegruppe. Meget forskellige er de, men du genkender dem på de karakteristiske og humørfyldte ansigter.

Shopkins’ univers

Måske kender du Shopkins fra reklamer i tv? I så fald ved du, at Shopkins ikke bare er små plastikfigurer, men at de har deres eget liv med drama, følelser og oplevelser. Hvis du vil vide mere om livets gang i Shopkins-verdenen og få inspiration til din leg, kan du finde små Shopkins-historier på YouTube – de findes også på dansk.

Sådan opstod Shopkins

Shopkins blev opfundet af den australske legetøjsvirksomhed Moose Toys og kom på markedet i 2014. Forinden havde Moose Toys lanceret legetøjssuccesen Trash Pack, men de havde bemærket, at serien lod til at appellere mest til drenge. For at give pigerne et lige så godt produkt, fandt man altså på de udtryksfulde miniaturefigurer af kendte varer fra hverdagen, som de fleste børn nu kender.

Hver gang en ny Shopkin skal komme til verden, starter designerne med at tegne skitser med blyant. Når de er nået frem til en version, de er tilfredse med, tegnes figuren ind i et computerprogram, så den kan printes på en 3D-printer. Ofte må der mange modeller til, før designerne når præcis det udtryk, de ønsker, og den nye Shopkin kan sættes i produktion.