Reklamationsguide defekt

Har jeg reklamationsret på min vare?
Ja, hvis du er privatkunde har du 2 års reklamationsret på din vare.

Ved erhvervskøb/institutioner er der 1 års reklamationsret . Du er dog velkommen til at kontakte os, og vi vil vurdere om vi i den enkelte sag kan yde en ekstraordinær service.

Får jeg ombyttet varen eller bliver den repareret?
Såfremt omkostningerne ved at ombytte en vare er uforholdsvis store for os eller vores leverandør, så vil varen blive repareret. Hvis ikke vil varen blive ombyttet til en ny vare. 

Hvor lang behandlingstid er der på en reklamationssag?
De fleste sager er afsluttet indenfor 14 dage, men behandlingstiden kan i specielle tilfælde vare længere. 

Hvordan pakker jeg varen forsvarlig ind?
Det er dit ansvar at varen kommer hel frem til os. Du skal derfor sørge for at varen er korrekt emballeret, inden du sender den retur. Såfremt varen lider skade under transport, vil du være erstatningsansvarlig.

 

Emballeringsguide:
- Brug en kasse af god kvalitet, der er større end selve indholdet.
- Fyld kassen ud med stødabsorberende materiale som bobleplast, eller flamingokryds, så indholdet ligger fast, når kassen rystes.
- Hvis pakken indeholder flere dele, så pak dem ind hver for sig, så de ikke kan beskadige hinanden.
- Luk kassen ved alle kanter med åbninger med kraftig tape, der er mindst fem centimeter bredt.

Husk altid at gemme kvitteringen, som du får, når du afleverer din pakke hos fragtfirmaet.

Kan jeg sende min vare retur til en pakkeshop i nærheden af MID Hobby?
Nej desværre ikke, varen skal leveres retur direkte til vores adresse på Livøvej 37E, 8800 Viborg.

Kan jeg aflevere min vare i MID Hobby butikken i Viborg?
Ja, du må meget gerne indlevere varen i butikken i Viborg.

Hvornår skal jeg betale undersøgelsesgebyr?
Når du opretter din reklamationssag, skal du krydse af, at du er indforstået med at kunne komme til at betale et undersøgelsesgebyr. Det sker kun i sjældne tilfælde, hvis der ikke findes fejl eller hvis fejlen ikke dækkes af reklamationsretten, at du kan risikere et undersøgelsesgebyr på 250 kr.

Hvis fejlen på din defekte vare er dækket af reklamationsretten, er det altså gratis for dig at få varen ombyttet eller repareret.

(Husk at varen skal sendes direkte til vores adresse, og ikke til en pakkeshop. Husk også at DAO Hjemmelevering ikke er egnet til levering til erhvervsadresser)

Jeg ønsker at reklamere over min vare, hvad gør jeg?
Du skal udfylde reklamationsformularen, som du finder ved at klikke her.